Find out what are the attitudes that distinguish a good leader of a single Manager.



Instead of trying to hold a management position, why not strive to be a good leader,
 first of all? In most organizations, any employee can be promoted to Manager, 
you just have to follow the rules of the company. But, why not to stand out as a leaderand 
win the confidence of colleagues? It is essential to keep in any leadership position.

Some people are only happy with reaching a management position, however, 
others prefer to be called leaders.

Find out what are the attitudes that distinguish a good leader of a single Manager, 
and discover which group you belong.

1. Connect Work Daily to Major Objectives: 
an average Manager focuses only on the short term. It is easier to maintain focus to end the emergency, as do those who do not possess a leadership profile, who invest time and energy in what has importance
 in the long run. The true leaders prioritize future results to the bureaucratic requirements 
of the company.

2. Think of Each Other as Persons:
 If you spend calling his team members on chargesthat occupy, be alert, because that is 
a characteristic of a single Manager. As a goodleader listens to the others individually,
trying to know the strengths and weaknesses of each, a manager 
sees only positions and titles.

3. Deserve Respect: 
A great leader wants to deserve the respect of his team, 
while aManager is only expected to be wanted. At some point, during the career of a
 leader, to achieve the objectives of the Organization, required employees to perform 
difficult tasks, but will give results. In cases, leaders can to lose the sympathy of the 
gentlemen, at the beginningBut, certainly, they will have the respect of good professionals.

4. Be Impressed With the Achievements of the Team: 
 Simple managers understand the success of the members of the team as a threat
Instead of feeling angry by the achievements of our colleagues, 
a true leader is identified with that success and pridesitself on the development of its led.

5. Train to Others with Honesty and Transparency: 
An average Manager is afraid of sharing their knowledge with subordinates, which 
impairs the performance of the team in generalA leader, on the other hand, understands 
the role and the relevance ofeach Member and helps everyone to do a good job, especially because the team's success reflects the progress of the company.

6. Be Responsible for the Collective: 
A common Manager that does not get the respect of your employees is always 
with the shadow of fear, because he fears being dismissed and lose their position of power
Therefore when his team fails, instead of assuming the burden, he or she 
leaves the responsibility on others. A true leader, seeingthat the team does not reach the goal, assumes the error and encourages the led tobe better.

7. Being Concerned with the Results:
in certain companies, management charges existonly to protect processes and not to
 train employeesBut who cares of the processes, if the results are positive? A true leader
enhances creativity and innovation, and understands that the processes can be adapted, 
what is best for the company.


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